whenwordsfailmusicspeaks

Full fart

Kategori: Bilder

Hej på er! Det har varit rätt så hektiska dagar det senaste därför har både datorn och bloggen hamnat åt sidan. I torsdag var jag uppe på kyrkogården och tände ljus hos morfar och Börje. Efteråt traskade jag upp till mormor och fikade. Sen åkte jag till farfar, väl där fick jag reda på att han hade ramlat och slagit sig så det blev väldigt mycket sjuksköterskor osv. Dom ringde efter ambulans och jag åkte med in till sös akuten. Så där spenderade jag nästan hela natten. Det var riktigt jobbigt, jag fick torka spyor, in och ut på röntgen, blodprover hit och dit osv. Det visade sig att han brutit lårbenet och har nu opererats. Fy..Jag kom hem vid tvåtiden den natten, pappa kom in till sjukhuset och hämtade hem mig. Kvart i nio ringde Vera på hemtelefonen och väckte mig nästa morgon. Jag slängde på mig kläder snabbt som fan och tog bussen med henne ner till ungdomsmottagningen dit vi skulle med alla tjejer i våran klass. Var tråkigt och ointressant..Sen var jag lite i skolan innan vi kollade på fantasy in rock. Efter skolan följde Fanny med hem till mig och jag sminkade och klädde på mig, handlade massor osv. Sen kom det 11 personer hem till mig lite då och då på kvällen, vi lagade mat, grillade, bakade tårta osvosvosv. Vi halv tio mötte jag upp Erika vid tåget och lurade med henne hem till mig. Vi hade överraskningsfest för henne eftersom hon fyllde år för två veckor sen, det var väldigt uppskattat! Alla gick hem vid tolvtiden och då städade jag undan lite innan jag slocknade i sängen några timmar senare. Igår var det lördag och då tog jag det lugnt bara, var över hos Vera på en cigg och lite så..Fixade mig och duschade. Vid halv sju åkte vi hem till My där det var tjejmiddag! Vi rökte vattenpipa, åt god mat, tårta and so on. Var typ 15 personer där, och ja, emellanåt hade jag faktiskt riktigt roligt. Inatt var ett helvete och jag grät mig till sömns. Imorse var jag uppe vid halv elva tiden och gick ut med Denice, hon var hundvakt så vi gick ner till vattnet och var ute i mer än en timme, det var skönt och solen lös. Nu i eftermiddag har jag bara varit hemma, ätit lunch, pratat med Evelina som kom över en sväng och så. Nu ska jag ut i solen igen och handla cigg. Ikväll ska jag, Vera och Erika äta middag hos mig och dricka cider och ta det lugnt bara tror jag, blir säkert bra. Vi hörs!





Min älskling har klippt sig, så söt! Och han fyller föresten 6 år idag!


































Kommentarer

  • Junie säger:

    Oj, du orkar med så mycket trots allt. Imponerande! Dessutom tycker jag att du verkar väldigt mogen för din ålder, men det blir väl så när man gått igenom svårigheter antar jag. I alla fall känner jag så, jag får ofta höra att jag också är mogen för min ålder och jag tror absolut att det beror mycket på de konstiga och obehagliga erfarenheterna jag har, depressionerna och att jag är en grubblare. Men när jag var i din ålder visste jag knappt någonting om världen, även om jag trodde mig veta allt. Du verkar ha mer fötterna på jorden än vad jag hade. Kram!

    2012-05-05 | 10:33:31
    Bloggadress: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här: